Дизелът или бензинът е по-лош замърсител автосервизни услуги

Дизеловите автомобили получават лоша репутация, когато става въпрос за екологосъобразност, но при определени условия могат да отделят по-малко замърсявания от бензиновите автомобили. В дните от стари времена, вредният черен дим, издигащ се от изпускателните тръби за дизелови автомобили, беше достатъчен, за да остави някои хора да дишат. Дизелите отдавна са получили лоша репутация, заради токсичните си емисии, въпреки че съвременните дизелови автомобили могат да намалят консумацията на гориво. Днешните модерните дизелови автомобили могат да отделят по-малко замърсявания от автомобилите, управлявани с бензин. Изследванията се фокусират върху емисиите от ауспуха на пътническите автомобили, по-специално тези твърди частици във въздуха и течност, известни като въглеродни частици. Много от вдишваните частици, обикновено се срещат като прах, мръсотия и сажди и са видими 30 пъти по-малки от вмъкнатите в косата. PM образува атмосфера, където реагират органични съединения и газове, включително азотни оксиди и серни оксиди. Въглеродният PM е особено силно токсичен и се състои от черен въглерод, първичен органичен аерозол и вторичен органичен аерозол. По-голямата част от въглеродните емисии, които идват от емисиите на пътнически автомобили, са SOA, които на високи нива причиняват здравословни проблеми и могат да бъдат рискови за вдишване. Но по-новите дизелови двигатели имат филтри за частици, които замъгляват някои замърсители от отработените газове. Изследователите установяват, че бензиновите автомобили имат по-високи нива на въглеродни емисии от PM и SOA, отколкото модерните дизелови автомобили с филтри за частици. Бензиновите автомобили излъчват средно 10 пъти повече въглероден аерозол при 22 ° C и 62 пъти повече при -7 ° C в сравнение с дизеловите автомобили", твърдят изследователите. Емисиите на бензин са по-лоши при по-ниските температури, поради студения старт, когато каталитичният преобразувател (устройство, което преобразува вредните замърсители в по-малко токсични емисии) не се затопли напълно и ефективността на горене е лоша. Така дизеловите автомобили излъчват 10 пъти повече емисии и при двете температури. Така че, според екипа, дизеловите автомобили не винаги замърсяват въздуха повече от бензиновите автомобили. Дизеловите автомобили могат да отделят повече замърсители от бензиновите автомобили при по-дълги пътувания. Дебатът дали дизелът или бензинът е по-екологосъобразен е привидно безкраен поток и това изследване не дава категоричен отговор. Въпреки това изследвания и проучвания не спират и това ще доведе до най-ниските нива на емисии NOx в реалния свят.