Спирачни накладки на автомобил проверка в автосервиз

Повечето автомобили използват т.нар. дискови спирачки . Те функционират по същия начин като спирачките на десет скоростния велосипед. Хидравличната система, заредена със спирачна течност, задейства комплект уплътнени скоби, известни като калпари, които карат да се свиват заедно на диск, известен като ротор. Триенето, което се случва между подложките и ротора, в крайна сметка спира автомобила. С течение на времето, както можете да си представите, подложките започват да се износват, стават все по-тънки, което означава, че ще станат по-малко ефективни при забавянето и спирането на колата. За щастие, проверката дебелината на вашите спирачни накладки е лесна процедура и се извършва във всеки автосервиз. Може и сами да опитате: Всичко, което трябва да направите е да погледнете между спиците на колелото, където ще забележите лъскавия метален ротор. Когато го откриете, погледнете наоколо външния ръб, където ще видите металния шублер. Между камерата и ротора ще видите подложката. Ще трябва да прецените дебелината, а тя трябва да е поне една четвърт. Ако те са по-тънки е важно да ги промените. Ако колелото ви не е проектирано по такъв начин, че можете да видите през спиците, ще трябва да извадите гумата, за да видите ротора и подложките. И в двата случая, докато търсите е добра идея да проверите самия ротор. Той трябва да бъде относително гладък. Ако видите някакви дълбоки жлебове или ями, може да е време и да го замените. Смяната на спирачни накладки се извършва в автосервизи.